Madame Macabre - Heart Has Value (Creepypasta - Hobo Heart 同人歌曲) 英文歌詞+中文翻譯 (English lyrics)

Madame Macabre - Heart Has Value (心有價值)

※在這裡觀看本篇文章,支持作者 (Support the author by reading this article here)
※Hobo Heart的故事:這裡


Through dead of night, hear their frivolous laughter, such heartache
透過死寂的夜晚,聽見他們輕浮的笑聲,這是多麼令人心痛

It isn't right
這樣不對

don't they know the precious thing at stake
難道他們不知道,珍貴的東西已經岌岌可危

Such disregard
如此的漠視

seems like none of them give a damn sadly
他們每個人似乎都不把它放在眼裡,可悲啊

it isn't hard to see that stories like this end badly
要預見這樣的故事悲慘地結束,並不困難

Do you believe that your heart has value?
你相信你的心有價值嗎?

that your heart has value *3
你的心有價值

Do you believe that your heart has value?
你相信你的心有價值嗎?

knife in the back
在背後捅了一刀

with such ease she betrayed her dear partner
如此輕易,她背叛了她親愛的伴侶

stole what she lacked
偷走了她所缺乏的

could she see her poison in the water
她看得到水裡的自己的毒嗎

Why is it so, that I only meet broken hearts
為什麼我只能遇見破碎的心

surely, I'll never know, why abuse what they should hold so dearly
肯定,我永遠不會知道,為什麼要如此摧残他們應該好好珍惜的事物

I value mine greatly, so I will give it to you
我非常珍視我的心,所以我會把它給你

Your heart is different from the rest, maybe you value yours too
你的心和其他人不一樣,也許你也珍視你的心

Do you believe that your heart has value?
你相信你的心有價值嗎?

that your heart has value *2
你的心有價值

Do you believe that your heart has value?
你相信你的心有價值嗎?

Back through the trees, to a monolith rock and bone
重新穿過樹林,到達一個完整的岩石和骨頭

knotted blood to release what was sealed away and had since rotted
將血打結以釋放被封印並腐爛的東西

I'll rip apart those gone colder than ice and snow, and repurpose their heart
我會將它撕開那些變得比冰和雪更冷的人,並重新調整他們的心

stitch by stitch until it's part of me
一針又一針,直到它變成我的一部分

I valued mine greatly so I gave my heart to you
我曾經非常珍視我的心,所以我把我的心給了你

I thought you differed from the rest, hoped that you valued yours too
我曾經以為你和其他人不一樣,希望你也會珍視你的心

In quiet moments I still think of you
在安靜的時刻,我還是在想你

crumbling in our hands the promises we drew
我們畫下的承諾,在我們的手中崩潰瓦解

I was created for one thing alone
我之所以被創造,只有一個目的

this gruesome burden I must bear on my own
這個可怕的重擔,我必須獨自承擔

[本段重複3次]
Do you believe that your heart has value?
你相信你的心有價值嗎?

that your heart has value *2
你的心有價值
[/本段重複3次]

相關文章:

***
***