Miracle of Sound - Joker's Song 英文歌詞+中文翻譯 (English lyrics)

Miracle of Sound - Joker's Song (小丑之歌)

※ 在這裡觀看本篇文章,支持作者 (Support the author by reading this article here) ※

***
***

Grinning down through the gates
笑嘻嘻地從大門口朝下望去

Watch the night suffocate
看著夜晚悶死

All the light as it smothers the sun
所有的光,因為它悶死了太陽

I can tell by the moon
我可以從月亮中看出

You'll be joining me soon
你很快就會加入我

As a guest in my fortress of fun!
來我的歡樂城堡做客

And I can't wait to see you
我等不及要見你

And once again free you
再一次釋放你

Released from your humourless air
將你從毫無幽默感的空氣中釋放

Someday I will replace that big frown on your face
有一天,我會將你臉上的皺眉苦臉換成

With a smile and a murderous glare
一個微笑和殺人不眨眼的眼神

We are two of a kind
我們是兩個一樣類型的人

Violent, unsound of mind
暴力傾向,精神不健全

You're the yin to my yang, can't you see?
你是陰,我是陽,你看不出來嗎?

And if I were to leave
而如果我離開

You would grumble and grieve
你會不停埋怨並傷心欲絕

Face it, Bats...
面對現實吧,蝙蝠......

You'd be lost without me!
沒有我的話,你將會迷失自我!

You'd be lost (You'd be lost) *2
你會迷失自我

Face it, Bats...
面對現實吧,蝙蝠......

You'd be lost without me!
沒有我的話,你將會迷失自我!

I'm just trying to show you
我只是想試著告訴你

Just how well I know you
我有多麼了解你

I understand just how you feel
我完全了解你的感受

Threw your reason away
把理智丟開

'Cause you had one bad day
因為你有一個糟糕的一天

And your mind let go of the wheel
而你的心就此失去控制

Still we're fated to battle
儘管如此,我們注定要打個不停

You pout and I prattle
你嘟著嘴,我喋喋不休

Don't you ever tire of this game?
你不曾厭倦過這場遊戲嗎?

But you'll not make it end
但你不讓它結束

'Cause I'm your only friend
因為我是你唯一的朋友

We are opposites but we're the same
我們彼此對立,但又完全相同

We are two of a kind
我們是兩個一樣類型的人

Violent, unsound of mind
暴力傾向,精神不健全

You're the yin to my yang, can't you see?
你是陰,我是陽,你看不出來嗎?

And if I were to leave
而如果我離開

You would grumble and grieve
你會不停埋怨並傷心欲絕

Face it, Bats...
面對現實吧,蝙蝠......

You'd be lost without me!
沒有我的話,你將會迷失自我!

You'd be lost (You'd be lost) *2
你會迷失自我

Face it, Bats...
面對現實吧,蝙蝠......

You'd be lost without me!
沒有我的話,你將會迷失自我!

We have so many wonderful stories
我們有這麼多精彩的故事

I have studied the mind of this bat
我已經研究過這隻蝙蝠的心了

A hero with no praise or glory
一個不被讚揚也沒有榮耀的英雄

Just his cape and his cave and his...
只有他的斗篷,和他的洞穴,和他的...

MEOW!!!
喵!

We are two of a kind
我們是兩個一樣類型的人

Violent, unsound of mind
暴力傾向,精神不健全

You're the yin to my yang, can't you see?
你是陰,我是陽,你看不出來嗎?

And if I were to leave
而如果我離開

You would grumble and grieve
你會不停埋怨並傷心欲絕

Face it, Bats...
面對現實吧,蝙蝠......

You'd be lost without me!
沒有我的話,你將會迷失自我!

You'd be lost (You'd be lost) *2
你會迷失自我

Face it, Bats...
面對現實吧,蝙蝠......

You'd be lost without me!
沒有我的話,你將會迷失自我!

***
***