Justin Cross - Listening To Ghosts - 3.Drink the Water 英文歌詞+中文翻譯 (English lyrics)

Justin Cross - Drink the Water(賈斯汀·克羅斯 - 喝下這些水)
Album: Listening To Ghosts(聽幽魂們說)

***
***

I know of sin by the things momma prayed
透過媽媽禱告的東西,我知道了罪惡

I know of heaven by the line at its gate
透過天堂大門前那分隔兩地的線,我知道了天堂

I know of truth and America's way
我知道了真理,以及美國的原則

So come drink the water if you want to be saved
所以,來喝下這些水吧,如果你想得到救贖

Don't drink the water if it's not from my stream
別喝不屬於我的溪流的水

It's all still water if it's not flowing free
雖然那確實是水,但卻無法自由流動

Don't drink the water at the watering hole
別喝水坑中的水

'Cause if you ain't got money, it can't save your soul
因為如果你沒有錢,它無法拯救你的靈魂

And all God's people said amen *2
神的子民全都說『阿門』

I know of sin by the things momma prayed
透過媽媽禱告的東西,我知道了罪惡

I know of heaven by the line at its gate
透過天堂大門前那分隔兩地的線,我知道了天堂

I know of truth and America's way
我知道了真理,以及美國的原則

So come drink the water if you want to be saved
所以,來喝下這些水吧,如果你想得到救贖

And all God's people said amen *2
神的子民全都說『阿門』

Nobody prays unless they lose a son
沒有人願意祈禱,直到他們失去一個兒子

Don't believe in God till a war's to be won
沒有人相信神,直到戰爭即將勝利

I know of truth by the lies I've been told
透過他人向我所撒的謊,我知道了真理

The biggest one is that I'm not growing old
最大的謊言即是我沒有衰老

And it's not a sin if it don't make me cry
如果它令我無法哭泣,也不能算是一種罪

He's not the devil 'less there’s fire in his eye
他不是惡魔,除非他的眼中有著火焰

It ain’t a ghost if it don't speak in tongue
如果它不說方言,也不能認為它是幽魂
※ speak in tongue:說方言,基督教用語,指流暢地說出一連串難以理解的聲音,像是異國的語言,但其實是對神說的語言

It ain’t a victory till the battles been won
如果戰鬥還沒獲得勝利,不能稱之為勝仗

And all God's people said amen *2
神的子民全都說『阿門』

***
***