Voltaire - Ooky Spooky! - 011. Hell In A Handbasket 英文歌詞+中文翻譯 (English lyrics)

Aurelio Voltaire - Ooky Spooky! - 011. Hell In A Handbasket
奧雷利奧‧伏爾泰 - 恐怖,恐怖喔! - 011. 迅速惡化
※ ooky=spooky=scary

※ 在這裡觀看本篇文章,支持作者 ※ Support the author by reading this article here ※

***
***

Oh, and now, the end is near
噢,就在此刻,我即將到達盡頭

And I face that final curtain
我面對著舞台最後的一片布幕

So goodbye to strife
所以,向過往的爭論道別吧

This is the last dance of my life
這是我生命中的最後一場舞

Lord, of this I'm certain
上帝啊,我很確定……

I've been a sinner, I've been a saint
我一直以來都是罪人,我一直以來都是聖人

Done both good and evil deeds
有過善行,也有過惡行

Oh, but in the end, I was good to my friends
噢,但到頭來說,我對朋友們很好

And that's good enough for me
對我來說,這樣就已經夠好了

Oh good Lord, they say all souls you forgive
仁慈的神啊,他們說你寬恕世人

Well if that's true then why does there need to be a hell?
那麼,如果說這是真的,為什麼還需要有個地獄呢?

Hey, what's that sulfury smell?
嘿,那股硫磺味是什麼?

Now I can feel fire creeping up my thigh
現在,我可以感覺到火蛇正爬上我的大腿

I'm going to Hell (He's going to Hell)
我要下地獄啦(他要下地獄啦)

In a handbasket (In a handbasket)
在一個手提籃裡(在一個手提籃裡)
※ go to hell in a handbasket:情況迅速惡化,手提籃表示快速

It's a Bohemian Rhapsody
這是一首波西米亞狂想曲

Oh, Galileo, mamma mia, Scaramouche, Scaramouche
噢,伽利略,我的媽呀,斯卡拉姆齊,斯卡拉姆齊
※ 此段各詞皆曾出現在《波西米亞狂想曲》中
Scaramouche:戲劇角色名詞。古義大利戲劇中穿黑衣、續長髭的丑角,性格通常好酒好色,且懦弱膽小、愛吹牛

Oh, Beelzebub's got a devil put aside for me
噢,別西卜為我留下了一隻惡魔

I'm going to Hell (He's going to Hell)
我要下地獄啦(他要下地獄啦)

In a handbasket (In a handbasket)
在一個手提籃裡(在一個手提籃裡)

With my flesh they'll make a feast
他們將會用我的血肉辦一場盛宴

I'm gonna be there in that number
我的座位將會是那個數字

That's 666, the number of the beast
『666』,野獸的數字

I'm going to Hell (He's going to Hell)
我要下地獄啦(他要下地獄啦)

In a handbasket (In a handbasket)
在一個手提籃裡(在一個手提籃裡)

Well at least I'll have a view
好吧,至少我看點風景

Oh, I will see the fire through the rusty razor wire
噢,我將會看到火焰穿過生鏽的帶刺鐵絲網

Oh, don't you worry, I saved a seat for you
噢,別擔心,我替你留了一個位置

I'm going to Hell (He's going to Hell)
我要下地獄啦(他要下地獄啦)

In a handbasket (In a handbasket)
在一個手提籃裡(在一個手提籃裡)

And I might like it that way
我可能會喜歡這種死法

No, this ain't no lie, I'd rather be Kentucky Fried
不,這可不是謊言,我寧願變成肯德基

Than alive and kicking in Jersey any day
而不要活著,但隨時都得交出澤西
※ Jersey:可能是指英國的澤西島美國的新澤西州,個人推測為後者,因為有澤西惡魔

I'm going to Hell (He's going to Hell)
我要下地獄啦(他要下地獄啦)

In a handbasket (In a handbasket)
在一個手提籃裡(在一個手提籃裡)

I'd pray if I had the guile
如果我還有詭計能用的話,我會祈禱

No, this ain't no fib, I'd rather be a splatter on the Devil's bib
不,這可不是什麼無傷大雅的小謊言,我寧願噴濺在惡魔吃東西時的圍兜上
※ this ain't no fib=this is not any fib(ain't no=XX not any)

'Cause on my knees repenting ain't my style
因為跪著懺悔實在不是我的風格
※ repenting on my knees is not my style

I'm going to Hell (He's going to Hell)
我要下地獄啦(他要下地獄啦)

In a handbasket (In a handbasket)
在一個手提籃裡(在一個手提籃裡)

Oh, please don't pray for me
噢,請不要為我祈禱

No, I don't need to be saved, of the devil I ain't afraid
不,我不需要被拯救,我不害怕惡魔
※ I am not afraid of the devil

There ain't nothing he can do that ain't already been done to me
他已經無事可做了,他能用的全都已經用在我身上了
※ There is nothing he can do that isn't already been done to me

I'm going to Hell (He's going to Hell)
我要下地獄啦(他要下地獄啦)

In a handbasket (In a handbasket)
在一個手提籃裡(在一個手提籃裡)

And I'll have good company too
而且我也會有好朋友陪我一起下地獄

'Cause if I was so bad, then there's no need to be sad
因為如果我真的那麼壞的話,你也沒必要替我感到哀傷

'Cause everybody else will be there too (Including you!)
因為每個人也都會到那裡去(包括你!)

Oh, oh good Lord, I only ask you forgive the self righteous who deceive
噢,偉大的神啊,我只求你寬恕那些被欺騙的自以為是的人

When your words they twist
當他們扭曲你的話語時

We both know Hell don't exist
我們兩個都知道地獄根本就不存在

Except in the minds of the poor fools who believe
地獄只存在於相信地獄存在的可憐傻瓜心裡

***
***